sumber tenaga

Thursday, March 25, 2010

Kalian suka Pisang?

Entah mengapa tiba-tiba perut ini berkeroncong. Aku ketuk 2, 3 kali bunyi seakan-akan bergema. Kosong. Penuh dengan angin. Selang 5 minit aku kentut, selang 5 minit lagi aku sendawa. Apa kes.

Aku tengok jam Casio hitam aku, baru masuk pukul 3 wib(waktu indonesia barat). Aku jenguk luar balkoni macam nak hujan.

"Kena cepat ni", kata aku tekad mahu ke Nando, kedai belakang rumah.

Aku capai wallet hitam koyak(sebab duit rupiah banyak sangat, bangsat) atas meja, terus aku melangkah tanpa kata dengan muka bebal. Dalam on the way ada terperasan ada orang jual pisang goreng. Nampak sedap.

"Bang, kasi pisang 4 ribu", abang tu cepat-cepat masukkan dalam plastik.

Aku teruskan perjalan ke Nando. Selalu siang-siang camni cewek yang jaga kedai. Tak la bosan sangat nak menunggu makanan siap. Sampai ja kat Nando cewek tu tengah sapu sampah. Dia senyum. Aku balas balik.

"Kak, nasi ayam penyek satu. Dada ya". Kata aku sopan.

Dalam menunggu diorang masak aku duduk betul-betul depan counter. Cewek tu ter usya plastik berisi pisang goreng aku.

"Khairul suka pisang?" Tanya cewek itu.

"Suka lah. Kalau enggak kok di beli." Balas aku

Awek tu senyum sampai ke telinga. Dia jadi tak tenteram. Nak susun bekas tisu pon dah jadi macam bentuk pisang. Aik.

"Kenapa?" tanya aku pulak. Tapi dia terus senyum. Senyum memanjang.

Lepas tu dia cubit manja lengan aku yang agak berotot ini. Aku terkesima. Habis batal wuduk aku. Apahal cewek ni. Pasal pisang pon nak cubit-cubit. Kang aku cubit kau marah pulak. Aku sabar.

Petang tu aku jamah pisang aku dengan penuh tanda tanya. Musykil dengan masalah cewek pisang itu. Kalau nak cakap ja la. Aku ada duit banyak la kat bank tu. Setakat 2, 3 ribu tak luak la duit aku. Gampang.

Kalian suka pisang?

5 ketul ta*i:

Ikmal Fayadh said...

lain kali, kau bagi je pisang yg real punyer tuh.

eh, kau punyer kecik je kan. sorry.

usus kecik said...

eh, lu nak ka? nanti gua cukup duet gua belikan. suka la tu

amer|zhafran said...

dia nk pisang ank laa tuh??babi..mesti cun awek indon nih..hahaha..haram2...

rizqiibrahim said...

hahahahah!kne usha dgn akak nando nmpakkk!kire bangga ar tuu eyh!:P

Anonymous said...

hhahahahaha..dalam gla mksd cta ni..haha