sumber tenaga

Tuesday, January 11, 2011

kelibat budak hitam

"Awat rasa semacam ja ayam ni", kata aku dalam hati sambil mulut mengunyah-ngunyah ayam ala-ala ayam kfc, Popeye namanya. Buruk kan? Kalau nak di ikutkan ayam beli kat pasar malam lagi sedap. Langsung tak memenuhi standard aku. Selamat murah.


Nampak tak muka aku dah laen tu? Nak mengamuk la tu. Tapi tunggu dulu. Lepas siap-siap makan aku sedut air coke sikit, sikit ja. Buat penghilang dahaga.  Save the best for the last orang putih kata, aku tak tau pon apa kejadah nya maksud dia.

Lepas makan aku angkat bontot masuk toilet basuh tangan buang air kecil buang apa patut. Lap-lap tangan sampai kering. Belek-belek cermin sikit. Sampai ja kat meja makan tadi aku tengok coke aku bersepah atas meja bawah meja atas kerusi.

Kata kawan mereke ternampak kelibat budak hitam baju kuning merempuh coke aku dan tertumpah. Mereka syak budak dari rombongan sekolah. Aku angkat bekas coke, ada saki-baki lagi aku minum. "Bukan rezeki aku, tak pa la".

Dengan muka cool angin sepoi-sepoi bahasa membelah muka, aku meneruskan perjalan ke Dunia Fantasi.



p/s : kalau dapat kat aku budak hitam tu nahas!

0 ketul ta*i: