sumber tenaga

Friday, August 12, 2011

boleh tahan

Ada la 2 3 hari lepas selesai solat zohor, awal-awal lagi mak dah booked aku nak ajak teman dia beli barang, al-maklum lah ana ni sibuk bebenoo ulang alik ke mesejid kalau bulan ramadhan ni. Kata mak sampai asar belum tentu selesai tugas kami. Sibuk kan? Aku panaskan enjin ambek kaen pelikat buat bekal nak pakai untuk solat asar nanti.

 Destinasi pertama ke rumah makcik buat kueh. Dekat ja, dalam Jitra lagi. Sampai-sampai ja makcik buat kueh usha aku. Aku buat cool macam biasa. Mak amek kueh 10 bekas, nak buat berniaga. Mak aku memang suka jual-menjual ni. Kalau ada siapa-siapa nak baju raya kaen batik raya kaen pelikat raya tudung raya bagitau la. Harga boleh runding.

Sedang aku leka baca Utusan makcik tu bersuara.

"Ni anak kak ka? Comey no. Selamat tak dak anak pompuan, kalau tak boleh buat menantu"

Aku memang dah agak mesti ayat tu yang nak keluaq. Kalau tak comey, hensom. Tak pon ganteng.

Destinasi kedua dan seterusnya macam biasa. Tak ada apa pon yang menarek. Nak habaq tu ja. Kehkehkeh

3 ketul ta*i:

IEYLA MOHAMMAD said...

yes!abg comel update blog :p (tgk..aq dah comment..sila update lg haha )

usus kecik said...

ini..ini..ini sangat lajuu.aaaa

Anonymous said...

ak nak beli baju raya... tp ang tolong
byr naa??? hahah